neděle 16. června 2013

Bílé fazole se zeleninou a tofu

Pomoc, už tak trochu šílím ze zítřejší zkoušky(už mi ty dějiny lezou ušima, očima a já nevím čím ještě...nee, fuj :D). Musím se odreagovat, takže se s vámi podělím o jeden "superrychlý" recept vhodný jak obědu, tak k večeři :)

Na 1 porci nebo 2 menší:
  • plechovku bílých fazolí
  • čtvrt střední cibule
  • jednu cuketu
  • šálek mraženého hrášku
  • asi 50 g tofu 
  • italské koření
  • olivový olej
Samozřejmě můžete na některých surovinách ubrat nebo přidat, prostě si tam toho naházejte kolik chcete :D

Cibulku jsem nakrájela najemno, zpěnila na lžičce olivového oleje a přidala cuketu nakrájenou na tenké nudličky (jakože špagetky, ha :D), které jsem restovala, než se pěkně opekly. Pak jsem přidala hrášek, malinko podlila a nechala chvilinku pod pokličkou (ale hrášek je rychlík!).
Směs jsem okořenila italským kořením, přidala okapané fazole a tofu nakrájené na kostičky(skvělé je uzené nebo marinované), všechno jsem to prohřála a servírovala.

Nesolila jsem, protože v italském koření už sůl je a ve fazolích také. Já v podstatě moc nesolím, spíše používám sojovou omáčku a na všechno "házím" chilli vločky z MarkaSpencera, protože pálivé - to je moje :)

Použila jsem "máslové" fazole (ne, máslo v nich fakt není :D) od Biolinie bez konzervačních látek - složení fazole, voda a mořská sůl mě hodně potěšilo. Chutnají skvěle, opravdu tak trochu "máslově" a jsou docela obří :D Protože jsem na svých cestách za studiem v Jižních Čechách často na hlavním nádraží v Praze, většinu zdravých dobrot kupuji v tamním Biopointu, ale myslím, že značka Biolinie je rozšířená v mnoha Zdravých výživách a tak určitě nebude problém je sehnat (a mimochodem, dělají i skvělou cizrnu).

Určitě je z výživového hlediska lepší fazole uvařit, ale když jste v časovém presu, tyhle plechovky jsou dobrou volbou ;)

Dobrou chuť :)

5 komentářů:

  1. zkoušku zmákneš!:) a recept je boží:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě, že jsi u mě nechala komentář a já mohla objevit tvůj skvělý blog!:) Moc se mi tu u tebe líbí:) Já se teď dala víc na zdravou výživu, takže hrozně ráda koukám na fotky jídel ostatních lidí:) Zrovna fazole jsem si chtěla koupit, jen mě nějak moc nenapadlo, s čím bych si je udělala, ale tohle vypadá výborně:)
    A jak si se ptala na ty One Direction, tak já na nich byla v květnu v Berlíně víš:) U nás nebyli a myslím, že ani v nejbližší době sem neplánují přijet:) Bohužel:(

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Páni, no vidíš, děkuju za upozornění :) Už jsem to tam doplnila ;)

      Vymazat
  4. To je úžasný! Fazole jsem neměla pěkně dlouho, navíc tyhle bílé, super recept, někdy vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat