sobota 13. dubna 2013

Zapečená dýně (s ořechy a nivou)

Vím, že jsem s tímhle receptem měla přijít mnohem dřív než teď, když už se nám vylouplo jaro. Dýně je typicky "zimní zelenina", ale na pultech se dá sehnat i teď.

Recept je od herce Lukáše Hejlíka, který s ním (a dalšími třemi chody) vyhrál ve jednom z letních dílů pořádu Prostřeno.

A musím se přiznat, že tuhle neskutečnou dobrotu jsme si s mamčou dopřávaly určitě alespoň jednou týdně po celou zimu(a že nebyla krátká)!


Takže na dvě porce tak akorát k večeři:
  • dýni (na fotce je máslová dýně, u které stačila polovina, ale třeba některé dýně hokaido byly menší, takže jsem je využila celé najednou - prostě záleží kolik toho chcete udělat)
  • vlašké ořechy (ale já jsem recept vylepšila o různá semínka, někdy jsem ho dělala s mandlemi, jednou i s kešu - všechno je povoleno :) Ale kombinace vlašáky + semínka je nejlepší!)
  • niva (cca 60 g, ale zase je to na vás :))
  • olivový olej

 Dýni oloupeme, nakrajíme na kostičky, které přemístíme do zapékací mísy (nebo na plech, ale v tom případě bych vám doporučila použít pečící papír, který ale při servírování potrháte, takže ta porcelánová zapékací mísa je lepší). Pokapeme lžící olivového oleje a rukou promícháme, aby se všechny kostičky krásně obalily. Dáme péct do trouby vyhhřáté na 180 stupňů asi na 20 minut.

Mezitím si pokrájíme ořechy a nastrouháme nivu. Po 20 minutách posypeme dýni ořechy a dáme péct dalších pět minut. Nakonec posypeme nivou a opět vložíme do trouby, aby se sýr krásně roztekl (to už je opravdu minutka :) a servírujeme!

Jako přílohu mám nejradši nějaké celozrnné pečivo, ale fantazii se meze nekladou :)



Tak rychle pro poslední dýně, abyste na ochutnání této slasti nemuseli čekat až do zimy!

1 komentář: