sobota 30. března 2013

Kuskus s fazolemi, balkánem a olivami

Tohle skvělé jídlo si často dávám v čajovně. Spolu s bílým čajem "Show me" tvoří dokonalou kombinaci :) Nicméně nemám čas vysedávat v čajovně každou volnou chvíli, ale chuť na kuskus mám víc než často :D Tak jsem se "čajovnický" kuskus pokusila napodobit. A povedlo se!

Na jednu porci potřebujeme:
  • 50 g kuskusu (celozrnný, necelozrnný...jak kdo chce :)
  • půl konzervy (asi 215 g) červených fazolí s kukuřicí v čili omáčce
  • asi 1/4 balení balkánského sýru (viz. foto) 
  • 10 zelených oliv (s černými jsem to nezkoušela, ale proti "gustu žádný dišputát :D" )


  1. Kuskus připravíme podle návodu na obalu, ale já dávám přednost "rychlopřípravě", která sestává ze zalití kuskusu v misce horkou vodou (asi v poměru 1 díl kuskusu a 1 a kousek dílu vařící vody), přiklopení pokličkou (nebo talířem) a vyčkání cca 10 minut. 
  2. Potom do misky naložíme polovinu konzervy fazolí s kukuřicí, na kostičky nakrájený balkán a 10 oliv. Všechno zamícháme a máme hotovo.
Často si také před přidáním balkánu a oliv směs kuskusu a fazolí ohřeju v mikrovlnce, protože mi fazole teď na jaře (když je zima) chutnají víc teplá jídla. Ale v létě to třeba bude naopak.
Kuskus je docela vydatný (asi 475 kcal), hodí se jak obědu, tak k večeři. Často si ho dávám před večerní hodinou cvičení a musím uznat, že mě potom nehoní "hladová mlsná". A to se vyplatí! :D

Tak to určitě vyzkoušejte! Dobrou chuť :)

1 komentář:

  1. Zorinko, díky za recept, určitě vyzkouším, chtěla jsem se zeptat, jestli bys někdy mohla přidat i recept na Medový pekáč, měla jsem ho vytištěný a teď ho nemůžu nikde najít, ale pořád pamatuju, jak krásně to vonělo a jaká to byla mňamka:) Děkuji předem. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat