úterý 3. dubna 2012

Miam n.2

Tenhle článek připravuji už dlouho, ač je naprosto triviální. Otevřela jsem kuchařku co má moje rodinka doma a vyfotila jsem jídla, která bych si s chutí dala a pak nějaké perličky, co mi připomněly dětství. Bohužel Sandrine z této kuchařky nevaří a v zimě nám dávala spíše polotovary jako hotový cordon bleu, nugety nebo sýrový ravioly, takže žádná dietka. Ale naštěstí přišlo jaro a my začali jíst spoustu zeleniny za což jsem strašně ráda.
Začínáme:

Jardinière de légumes. S bramory ve slucpce. Mňam.

Gâteau marbré au chocolat. Klasická mramorová buchta. Vzpomínám na babičku.

Tradiční crêpes, které si tu můžete koupit všude. Klasicky s cukrem, marmeládou nebo nutellou, karamel, medem a spoustou dalších příchutí. Mě moc chutná tzv. Bounty aneb crêp s nutellou a kokosovými hoblinkami.
Jablečný kompot má spíš podobu pyré a u nás jíme už hotový koupený a naporcovaný v malých kelímkách. Tomuhle nikdo nebude rozumět, ale s dětmi mu říkáme "au revoir, Jeremy" ;)
Čokoládová Šarlota. Nikdy jsem neochutnala, ale rozhodně bych jí neodmítám :D
Kantonská rýže. Ochutnala jsem polotovar a i ten byl skvělej, takže doma připravovaná musí být úžasná.

Studený tuňákový quiche. Moc ráda bych ho ochutnala. Miluju to křehké těsto a  u nás se dělá pouze tradiční quiche lorraine s uzeninou, vejcem a sýrem.

Petits pois à la française. S cibulkou, mňam.
Ve Francii velmi populární dětské jídlo. Zorčino velmi populární dětské jídlo, která jí babička s radostí a často připravovala.
Čočkový salát. Studený. Kupujeme již hotový, ale na místě připravovaný, takže je čerstvý. Jeho chuť je příjemně ostrá díky přidané cibuly a zálivce z oleje, vinného octa a francouzské hořčice, která je sama o sobě pálivá.

Croque Monsieur. Tady vidíte, že Francouzi musí obyčejný toust pojmenovat po svém :D A když přidáte navrch vajíčko, tak je to Croque Madame ;)
Gratinované cukety a rajčata v troubě. To děláme s mamkou a tady vůbec. Takže to znamená, že jsem francouzštější než Francouzi? :D

Žampiony orestované na másle s přidáním bylinek (petržel, pažitka a kerblík) na závěr posypané parmezánem. Taky jsem to nikdy neochutnala, ale myslím, že to bude vynikající.
Carottes Vichy. Mrkev vařená ve vodě z Vichy, která je asi mnohem kvalitnější. Zajímavé je, že se přidává sůl i cukr, takže výsledná chuť musí být zajímavá.
Mrkev dušená s cibulí. Zase se spoustou bylinek. Já prostě miluju mrkev, takže veškeré recepty s ní se mi líbí.

Carrelets frits = fritovaný platejs (mouka,citron, olej, sůl a pepř - jednoduché jak facka, ale moje rodinka nemá ráda ryby takže "tampis pour moi")







  
Nejradši bych vám vyfotila tu kuchařku celou. Každopádně ještě udělám jeden díl receptů, které mě zaujaly, protože jsem zapomněla na spoustu věcí, které jsem ochutnala a nebo, které ochutnat chci ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat