úterý 28. února 2012

Miam n.1

Rozklikla jsem blogger a zjistila jsem, že k dnešnímu dni výtvory mé choré mysli čte už sto lidí. Děkuji moc, thank you very much, merci beaucoup (ha, pořád mi tu říkají, že jsem "trilingue", no, není potřeba přehánět, ale je to milé).
Tak slavte se mnou, mých sto čtenářů, a upečte si  Gâteau aux pommes, který jsme asi před třemi týdny pekly s Alix. Po večeři byl celý pryč, protože Gilles (přítel Sandrine=mamka) miluje všechno pečivo s jablky, takže si dal snad tři velké kusy našeho "Gâteau".

Na druhou stranu mi přijde hrozně vtipný, jak slovo gâteau zní vznešeně. Pamatuju si, že ve škole jsme se pod tímto pojmem učili spíš dort, zákusek a tady to znamená prostě všechno - nejrůznější sušenky, cookies a tak. Když mi děti vyprávěly, jak skvělý je gâteau aux pommes, představila jsem si nějaký složitý dort, s korpusem promazávaným krémem a kouskami jablek. No a ona je to obyčejná bábovka, nebo ještě víc česky, buchta (!) s jablky. Ale moc dobrá, takže tady je recept:




Do mísy rozklepnout dvě celá vejce, nasypat 150 g cukru a zamíchat v kompaktní těsto. Přidat špetku soli. Postupně přimíchat 150 g hladké mouky a půl balíčku kypřícího prášku. Pak do těsta vmísit dvě jablka (nejlépe Golden) nakrájená na kousky (v receptu je na ne moc tenké měsíčky, ale klidně to mohou být kostičky). Nakonec přidejte 125 g rozpuštěného a vychladlého másla. Těsto vlít do máslem vytřené formy a nechat péct cca 30 minut ve středně vyhřáté troubě. Dobu pečení si radši vychytejte sami, buchtu sledujte a bavte se tím jak krásně nabublá :D

Bon appétit!

3 komentáře:

  1. Dneska upeču, díky za tip, snad se povede a bude chutnat!

    OdpovědětVymazat
  2. Peču, peču, peču a mno.. zatím to se mnou moc nekomunikuje :D A pokud jo, tak je asi problém v mojí fráááns a prostě mu nerozumim ... oO

    OdpovědětVymazat