pondělí 27. února 2012

McGregormánie

Nevím, jak vy, ale já toho Skota prostě miluju. Moulin Rouge, Trainspotting, Ostrov, Andělé a Démoni (tam ho nemiluju tolik, ale stejně :D ), Velká ryba a nově také dva filmy, které mě naprosto uchvátily. Beginners z roku 2010 a o něco starší, vlastně už čtrnáct let stará pecka Velvet Goldmine.

Velvet Goldmine
Ewan coby Curt Wild (vzhledem mi dost připomínal Curta Cobaina) a John Rhys Meyers převtělen do Glam rock superstar Briana Sladea tvoří úžasný pár v úžasném třpitivém, excentrickém, homosexualitou protkaném filmu, který se asi před pěti hodinami vyšvihl do žebříčku mých nejoblíbenějších filmů.

Beginners
Grafik Oliver, samotář, starající se o psa svého zemřelého otce, který tajil svou homosexualitu po celou dobu manželství s Oliverovou matkou, potkává francouzku Annu. Film o ztrátě rodičů, o vzpomínkách, které bolí, o lásce, která je nevyzpytatelná. Skromný film o životě, který žije každý z nás. 
Líbila se mi scéna na kolečkových bruslích a naštvanost krásné Mélanie Laurent coby Anny, která svůj francouzský šarm nezapře a pár slovíček v mateřštině filmu dodává ještě stylovější nádech. A melancholický Ewan, krásný jako vždy.

Chcete plakat a smát se zároveň nebo chcete cítit vzrušení a touhu po experimentování s novým a nepoznaným. Každý film vám nabídne něco jiného, ale zkuste je oba, nebudete litovat.

A mě čeká můj seznam Ewanových filmů, které jsem neviděla. A jejich hodně. Těším se na Kasandřin sen, Perfection sense a konečně taky Hvězndé války, které bych už konečně měla poznat! 

5 komentářů:

  1. http://www.csfd.cz/film/134544-hranice-zivota/
    S Ewanem a ještě úžasnějším Ryanem doporučuji tenhle film. Viděla jsem ho minulý rok v létě a dlouho jsem ho nemohla dostat z hlavy, velká bomba :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kasandřin sen mě zklamal, na Perfection sense se chystám. :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Star Wars jsou bozi, ale hlavne ty stary epizody, kde teda McGregor neni no :o) Ale urcite se na to koukni :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mě vždycky připadalo že jsi podobná Melanie Laurent:)
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  5. To jsem ráda Šárko :) akorát ona je hrozně krásná a u mě už by se o tom dalo polemízovat :d

    OdpovědětVymazat