pátek 28. října 2011

Parler parler parler

Coucou :)
Včera jsem měla svou první hodinu francouzštiny, která byla opět spíš příjemným povídáním s Dominique, bývalou profesorkou francouzštiny. Je jí šedesát let, bydlí sama se svým psem, který se jmenuje Othello (takže jsme si zjistily, že taky miluje Shakespeara :D)


Jinak jsme rozebíraly různý druhy baget, který tu mají, protože minule jsem koupila "tu špatnou", takže teď už vím, že mám koupit buď festive nebo grand-siècle ...


Dominique mi taky slíbila nějakou knížku, která by se hodila k mé znalosti francouzštiny a taky k věku, protože zatím jsem jenom četla tenhle komiks, který mi půjčila Alix :)

 Ale i když je to pro třináctiletý holky, docela mě to bavilo číst. Příběhy Lou a její přaštěný mamky mi trochu připomínaly mě a mojí maminku. Tím samozřejmě nechci říct, že mamka je přaštěná, ale je prostě cool !
Když jsem skončila s Dominique, vrátila jsem se domů a tam za mnou přišel Lucas a asi dvě hodiny jsme se bavily o všem možným... a dneska to samý. Dokonce mi říkal, že jsem se už dost zlepšila a prostě jsme si ukazovali fotky na fb a povídali si o škole, o vztazích a tak...... neříkám, že pro mě nebylo děsně moc těžký se  vyjádřit, ale nějak jsem to zvládla tak, aby mi rozuměl. Jo ještě včera jsme se koukali na nějakej projev Sarkozyho, takže jsme si pak povídali i o politice... no zatím jsme se během těch dvou dní povídali úplně nejvíc za celou dobu co tu jsem. A já vidím, že tohle mi pomáhá... pořád mluvit, zkoušet to... když celý den nebudu mluvit, tak se prostě nezlepším...takže mě těší, že už konečně můžu víc mluvit než mlčet :)


Dneska se za hodinku a půl vrací děti.. trochu se bojim, že z nich budu zas hotová a unavená, ale musim je nějak zvládnout přece!


A příští čtvrtek jdu s Terkou na Halloweenskou party, ouaaaiiis !!!

7 komentářů:

  1. Mám radost i za tebe, to je úplně parádní! Já teď vybírám, kam pojedu příští rok na Erasmus a Montpellier je jedním z měst, které mám na seznamu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Caroline, už jsem tu poznala dvě studentky z Čech a podle ohlasů je to tu pro studium opravdu hodně fajn. Prý to tu není ani tak těžký jako třeba v Marseille.. ale nejsem v tom až tak zběhlá, takže to ber s rezervou ;)

    Já mám lidi taky radost, protože některý chvíle tu byly fakt na nic... takže je supr, že se to začíná vyvažovat ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi jela do francie jako au pair? Mohla by jsi mi prosím říct jak jsi se k tomu dostala? =)

    OdpovědětVymazat
  4. Oui oui :) Zaregistrovala jsem se na této stránce http://www.aupair-world.net/ a pak rozesílala maily rodinám, jejichž profily mě zaujaly a nebo naopak ony posílaly mě maily, protože jsem je zaujalá já :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zvažuji, že bych jela na pár měsíců o prázdninách jako slečna na hlídání do některé z anglicky mluvících zemí. Také jsem na AW, ale zatím mi píší jen Němci a Rakušané.=)

    OdpovědětVymazat
  6. Adelle, myslím, že když si vytváříš profil, tak si do podmínek napíšeš do jaké země chceš. Anebo když hledáš rodinu ty, tak si do vyhledávání zadáš, že chceš aby byla z anglicky mluvících zemí ;)

    OdpovědětVymazat