neděle 17. července 2011

Part two of deathly hallows

and afterparty ...





Harry Potter.

Neodmyslitelná část mýho života. Vím, že to zní hrozně sentimentálně, ale je to tak. A ne jinak.
Když jsem poprvé otevřela knížku s názvem Harry Potter a kámen mudrců, bylo mi jedenáct. Stejně jako Harrymu. 
Když jsem poprvé nechala, aby na mě dýchla ta kouzelná atmosféra, nikdo nevěděl, že se z pana Pottera stane celosvětový fenomén.
A tak jsem každý rok četla jeden díl, jak stárnul Harry, Ron i Hermiona, tak jsem stárla i já.
Pamatuju se, jak jsem jednou v Chorvatsku četla Fénixův řád na pláži. Tenkrát na mě začala mluvit nějaká Angličanka a já ji vůbec nevnímala, jak jsem byla pohlcená příběhem.
Nebo když jsem dočítala Prince dvojí krve! To bylo někdy o Vánocích a já četla až do dvou do rána. Pak jsem jen seděla a plakala nad Brumbálovou smrtí a hluboce nenáviděla Snapea (pouze do té doby, než jsem se v Relikviích dočetla o jeho záměrech).

Filmy. 
Milionkrát zatracované ... kvůli nejrůznějším detailům. Třeba kvůli vynechaným scénám, které byly v knihách.
Nebo hercům, kteří neodpovídali popisu.

Sama v sobě jsem tuhle touhu kritizovat nechala zmizet. A filmy si užívám bez zbytečného vztekání se nad detaily. Tak. Do mě.



4 komentáře:

  1. Ja to taky miluju! Knizky (ty vic) i filmy. Jednou jsme za celou cestu z Prahy autobusem domu nezvedla od knizky hlavu a malem zapomnela vystoupit. A to uz mi tenkrat bylo 21 :-D. Johana

    OdpovědětVymazat
  2. S Harrym jsem na tom uplně stejně. Dokážu ty knihy číst pořád dokola :) Teď přecházím na francouzské a anglické zpracování :) A s kritizováním filmů jsem přestala, naučila jsem se to oddělovat, přece jen pro mě bude kniha vždy lepší, ale filmy mají taky něco do sebe :) Navíc si myslím, že poslední filmy se zase o něco přiblížily knižní předloze ;) Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Zbožňujem to! Knihy, aj filmy. Ja momentálne čítam len 6-ku, ale to dočítam rýchlo, už teraz od toho nedokážem odtrhnúť oči. Len stále čítam, čítam a čítam.
    Je mi ľúto, že sa to už skončilo, ale film bol úžasný. Tiež som sa nasmiala, ale aj mi upadla nejaká slzička alebo dve. Naozaj nádherný film :)
    Ale aj smutný :( ... Všetko to končí ... (vlastne skončilo :/ ) !! Ale čo už ... :) Moje detstvo ;)
    Ale zasa v knihe samozrejme, že bolo veľa vecí, čo sa do filmu nezmestilo, ale je dobré prečítať si tie knihy, pretože je tam veľa faktov a potom niektoré veci vo filmoch sú vám jasnejšie.
    Ale už to ukončím ... Naozaj dokonalé filmy :) A prišlo mi ľúto, čo všetci zomreli (Lupin, Lavender, Bellatrix, Fred a veľa ďalších .. :/ ) ! Ale tak to malo byť ! Keby som bola J.K.Rowlingová, bola by som na seba veľmi, veľmi, veľmi hrdá! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mám to úplně stejně. Harryho čtu od dětství, rostu s ním a on roste se mnou. Knihy jsem vždycky zhltla za chvíli, protože to prostě nešlo odložit, takže takový to čtení do dvou do rána byla tradice...
    No a k filmům: Já jsem z těch lidí, co většinou nesnáší filmy podle knih. Nadávám na to, kolik tam toho vynechali a co všechno je jinak... Ale to slovo VĚTŠINOU je tam právě kvůli Harrymu. Ty filmy jsou udělané skvěle, vynecháno je minimum scén, vzhled hrdinů souhlasí s jejich vzhledem v knížce atd. Úžasný úžasný úžasný!

    OdpovědětVymazat