úterý 5. dubna 2011

A zase jeden čtenářský

Vůbec se nechci chlubit, že jsem během dvou dnů přečetla čtyři knížky. Za prvé - všechny měly maximálně sto stran. Za druhé - myslím si, že by to dokázal každý průměrný čtenář, který je datem zkoušky donucen k rychločetbě.

Nicméně snažím se číst pozorně a vzít si s knížky to, co nám čtenářům chtěl asi autor říct...

"Věděl jsem, ale neměl jsem ještě tuhle zkušenost, protože jsem ještě nikdy v ženě nebyl, kromě toho, že jsem byl v břiše své maminky, ale na to jsem si nemohl vzpomenout..."

Bohumil Hrabal: Ostře sledované vlaky
 Zajímavě tragikomický příběh mladého Miloše Hrmy, který touží dokázat svou mužnost a když se mu to konečně podaří, do jeho osudu zasáhne ostře sledovaný vlak...

Zároveň jsem se podívala i na oscarový snímek Jiřího Menzela, kde hlavní roli úžasně ztvárnil Vašek Neckář (moje tajná láska ze Šíleně smutné princezny :DD)

 Guy de Maupassant: Kulička
Nejmenší knížka co jsem kdy četla. O francouzské smetánce, která neváhá využít počestné a hodné prostituky Kuličky pro svůj vlastní prospěch. "


 Antoine de Saint-Exupéry: Malý Princ

Dojemný a líbivý příběh samotného autora líčí jeho setkání s Malým Princem.
"Nikdy nejsme spokojeni tam, kde jsme."
"Poušť je krásná právě tím, že někde skrývá studnu."
"U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě," řekl malý princ, "a přece tam nenalézají, co hledají..."
a nakonec"
 Franz Kafka: Proměna
Obchodní cestující Gregor Samsa se proměnil v brouka. O jeho těžkém soužití s rodinou, která k němu cítí odpor. (Ano, nějaký smysl jsem v románu našla, ale převládal ve mě spíš pocit hnusu, že to musím číst....)


U sebe po těch dvou dnech čtení a koukání do monitoru (ano, stále se ještě léčím z úžasného grilování) také cítím proměnu. Začínám vypadat jako žába s pěkně vypoulenýma očima. Tak si jdu pro změnu přečíst magazín Albert a recept na svíčkovou, kterou mám za úkol se naučit :D

6 komentářů:

  1. Kafkovi jsem se úspěšně vyhýbala celou střední. Na to prostě nemám .. stačila mi ukázka z Proměny.

    Maupassanta mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kafku sem přelouskala po matuře ze zvědavosti, když sem překonala odpor k učivu literatury... poprvé a naposledy...

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se výběr knížek moc líbí!!, až s odstupem času, od maturity a gymplu, se ráda vracím k povinné literatuře, které jsem se snažila vyhýbat čtením románků a časopisů.
    No a princ ten ve mně vždy nějak něco probudí:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tfuj, tfuj, tfuj, Proměna byla opravdu ošklivá. Přijde mi, že poselství je dost jasné a jak to někdo může prohlašovat za nejlepší z napsaných povídek, to asi nikdy nepochopím. A vůbec celou tu posedlost Kafkou, vždyť to byl prostě obyčejnej sociofob :D. No nic.
    Ale ten zbytek zní moc pěkně, snad si na tyhle klasiky (krom Malého prince, toho mám i doma) udělám taky čas :). A kterápak knížka se ti líbila nejvíc? :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně! Jedna kamarádka je do Kafky blázen, tak jsem si říkala, že jsem asi divná, že to nechápu, ale jsem vděčná za vaše názory, které se shodují s tím mým ;)
    Která knížka se mi nejvíc líbila? Asi Ostře sledované vlaky a Malý Princ. Ale nemůžu říct, která se mi líbila víc, protože jsou každá úplně jiná..

    OdpovědětVymazat
  6. Malého princa som nedávno čítala a strašne sa mi páčil :)

    OdpovědětVymazat