pondělí 28. března 2011

M.a.y.b.e

Mám chuť psát a vím o čem chci psát. Zdálo by se, že tu není žádná překážka. Jenomže rozehrát v jednom článku milion absolutně rozdílných témat mi přijde strašně bláznivé a pro čtenáře velice matoucí....
Jenomže pak si vzpomenu na automatický text, polytématické básně, Ginsbergovo Kvílení a je mi to všechno jedno ... Vy, které zajímá, co píšu si to přečtete a těch bilion ostatních lidí na světě, kteří o mě nemají ani páru, si to číst nebudou. Takže klídek ;)
Měla jsem chuť obléct se jako rocker. Výsledek vidíte na ("strašněnekvalitních") fotkách - téměř týden nemyté háro, téměř žádné šperky (nojo, Eiffelovkou na krku jsem si odpustit nemohla:)
Ona mi ta Eiffelovka totiž nosí štěstí. Neumím si to jinak vysvětlit. Od té doby, co jí mám, zvládám tu horu úkolů a povinností, které nám maturantům nakládají, mnohem snadněji.
Taky jím Ginkgo, Koenzym Q10 a  piju povzbuzující zelený čaj Maté ... nabízí se tedy otázka, co stojí za tím zlepšením...
Možná jaro, víc světla a míň zimy ...
A možná je to všechno jen "placebo efekt", protože prostě věřím ve výše uvedené "pomocníky".
Vzhledem ke stále delším a teplejším dnům nechápu proč mám větší a větší chuť nosit výhradně černou, šedou a tmavě modrou (s výjimkou bílého trika z hm, které nosím ke všemu a navíc ani není vidět). Možná, že mi dodává kuráž ...

Mám milion tipů na knížky, milion jich chci přečíst, ale nemám to hlavní ........ČAS.
Takže po matuře se těším na:
Paula Coelha(Rukověť bojovníka světla, U řeky Piedra jsem usedla a plakala, Záhir, Veronika se rozhodla zemřít), Gabriela Marquéze (Sto roků samoty, Láska za časů cholery), Yanna Martela (Beatrice a Vergilius), Justine Lévy (Nic vážného), Milana Kunderu (Nesnesitelná lehkost bytí) ...

Právě jsem dočetla sbírku povídek Směšné lásky (právě od Kundery) a úspěšně ji odvykládala po vzoru státní maturitní zkoušky. Hohó!
Ale zaujala mě i jinak. Láska je bohužel i bohudík někdy docela směšná ... (nejenom) o tom je tahle kouzelná sbírka.


Doporučuji povídky Symposion a Falešný autostop.
Dnes jsem četla něco triviálního, přesto mě to nutilo se nad tím zamyslet... čtěte také:

Jeho a její deníček

JEJÍ deníček:

V sobotu večer se choval podivně. Chtěli jsme si jít někam sednout. Byl naštvaný. Možná kvůli tomu, že jsem byla s kamarádkou celý den po nákupech a přišla jsem pozdě. Skoro jsme nepromluvili, tak jsem zkusila navrhnout jít někam jinam. Neprotestoval, ale přesto pořád mlčel a byl duchem nepřítomný. Když jsem se zeptala, co se děje, řekl jen: „Nic.“ Ptala jsem se ho, jestli je naštvaný kvůli mně. Ale odpověděl, že to nemá se mnou nic společného a že si nemám dělat starosti. Když už jsme jeli domů, řekla jsem mu, že ho miluji, ale nevěnoval tomu pozornost. Jednoduše nechápu, proč mi neřekl: „Také Tě miluji.“ Když jsme došli domů, cítila jsem, že jsem ho ztratila a že už se mnou nechce nic mít. Jen nepřítomně seděl a koukal do prázdna. Pak jsem si šla lehnout. Přišel o 10 minut později a k mému překvapení zareagoval na mé něžnosti. Pak jsme se milovali. Avšak stále jsem měla pocit, že je svými myšlenkami daleko ode mne. To bylo na mně příliš, tak jsem se rozhodla, že si otevřeně promluvíme, ale on již spal. Než jsem usnula, tak jsem plakala. Nevím, jak to půjde dál. Jsem si skoro jistá, že má jinou. Pak můj život nemá skoro žádný smysl.

JEHO deníček:

Baník sice prohrál, ale večer jsme si prima zašukali.



Možná je to přehnané, možná je to holá pravda, kterou si nikdo z nás nechce přiznat. Co vy na to?

9 komentářů:

  1. Můžu se zeptat,z jaké je to knížky?Tenhle kousek mě docela nahlodal..
    Jinak s časem jsem na tom stejně a s knížkama taky...Teď jsou na programu jen ty maturitní..

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmmmm, intelektuální rockerka v černém :) Líbí, ale chybí ti poznávací znamení všech tvrďáků - "těžké" boty :). S nimi by to byla úplně špička.

    Taky se těším, až bude po semestru a budu mít čas. Nejen na čtení, ale hlavně na filmy. Mám jich staženou celou kupu, moc se na ně těším, ale pořád není kdy se do nich pustit. A moc ti závidím tu Nesnesitelnou lehkost bytí v seznamu, já už ji četla a úplně mě dostala, skvělá knížka :).

    OdpovědětVymazat
  3. Caroline: Není to z žádné knížky (nebo o tom aspoň nevím), přišlo mi to mailem ;)

    Luci to je právě to znamení, že já nejsem ta pravá rockerka víš? ;) Filmů bych taky chtěla vidět horu, knížek milion, celkově toho mám na období "po" naplánováno spoustu věcí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Laska za casu cholery je skvela- vrele doporucuju
    :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kunderu jsem taky nedávno četla (Žert - myslím, že skvělá knížka:-) ). Směšné lásky a Nesnesitelnou lehkost bytí si jdu půjčit zítra. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ten deníček mě hodně pobavil. Posledné dobou se ráda ptám kamarádů na jejich různý názory na vztahy a tak. Když vidím jejich reakce obdobného ražení, říkám si, jak zbytečné je to holčičí švitoření a neustále přemílání typu mám mě rád, nemá mě rád:)

    OdpovědětVymazat
  7. Směšné lásky jsem četla, Nesnesitelnou lehkost také...Musím uznat, že ta se mi hodně líbila, nicméně Kunderu jako autora nějak extrémně ráda nemám.

    Přijde mi, že jeho hrdinové jsou často "macho" muži a jejich manželky "uťáplé" chudinky, které sice jejich skvělí manžílci nade vše milují, ale stejně mají nespočet milenek. A nechce se mi tomu věřit, protože je to hnusné a...a...:D Zkrátka, rozumíš mi, ne?

    Ale Ondra mi říkal, že nesmrtelnost je skvělá.

    Já jsem asi taková naivní bytost, takže nejraději čtu Malého prince a Mistra a Markétku. A taky Manon Lescaut od Nezvala. To jsou vlastně knížky, které bych mohla číct pořád a pořád...:)



    ...ale abych nevypadla tak romanticky: Bukowski je vynikající! :D Próza i poezie.

    OdpovědětVymazat
  8. Bambi s tím Kunderou ti rozumím. Beru to ale tak, že i takoví muži jsou a pořád je lepší si o tom jen přečíst než to zažít že? :D
    V pátek jedu na divadelní představení Malý Princ ve francouzštině, tak jsem celkově strašně zvědavá jaké to bude (taky tu knížku miluju!) a jestli budu rozumět;)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja mám tiež najradšej Malého Princa a zišla by sa mi tvoja šťastná eifelovka! :)

    OdpovědětVymazat