pondělí 21. března 2011

Le printemps commence ...

Provětrala jsem šátek a řetízek s Eiffelovkou. Tenhle symbol mé milované Paříže beru jako talisman, který mi nosí štěstí. Opravdu. Dnes se mi to zase potvrdilo.

"Mamííí, ta slečna je z Francie?"
Zeptala se jedna malá holčička, když mě slyšela mluvit francouzsky. A protože v tomhle těžkém období úsměv na rtech nedrží až tak dobře, snažím se hledat si důvody k úsměvu ve všech náznacích a maličkostech. A tahle kouzelně pronesená dětská věta k nim určitě patří.

Poslouchám Stay od Hurts. Smutek, konec, také začátek, naděje, víra a láska.
První jarní den ve mě vyvolává melancholickou touhu po rekapitulaci všeho, co mi přinesla zima ..
... dlouhá, studená ... 
Často byla mrazivá a bolela mě. Obrousila hrany a přišlo znovuzrození. Zbavila iluzí, ale přinesla snovou realitu. Změnila.

7 komentářů:

  1. Ach jo, já bych chtěla taky být tak charmante :) Moc ti to sluší!
    A jinak s tím čtením to není tak horké, vždycky minimálně jednu knížku mám do školy (Medicine River) a u zbytku čtu jen občas, někdy sotva kapitolu za týden :D.
    A chtěla jsem se zeptat, neznáš náhodou nějaké dobré stránky na procvičování francouzštiny, ideálně přibližně tak pěkně propracované, jako jsou pro AJ Help For English? Potřebuju tu svou francouzštinu nutně oprášit a zdokonalit.

    OdpovědětVymazat
  2. Merci beaucoup Luci ;)
    S těmi stránkami o francouzštině je to už horší. Help For English je úžasná stránka, kterou používám už dlouho, ale nějakou takovou podobnou francouzštině neznám (místo toho mám doma strašně tlustou procvičovací učebnici s veškerou gramatikou), ale jedna stránka mě přece jenom napadá.....http://www.leconjugueur.com/ (nejlepší je, že si tam můžeš najít jakékoli sloveso vyčasované ve všech časech :))

    OdpovědětVymazat
  3. Díky moc za tip, hned jak budu mít po zítřejším testu, podrobně stránky prozkoumám :). Docela se divím, že na stránky věnovaná francouzštině se ještě nikdo nevrhl, vždyť je to taky důležitej a hodně používanej jazyk. No, snad se brzy dočkáme :).

    OdpovědětVymazat
  4. teda super! jsi krasne elegantni.... coze? zadna francouzska babicka nebo tak neco??? tak v tom pripade si musis najit francouze a vzit si ho! nutne!!! :o)

    OdpovědětVymazat
  5. ten náhrdelník je fakt pekný, presne ako pravá francúzka :)
    Stávam sa tvojím novým sledovateľom :)

    styleinsmalltown.blogspot.com

    OdpovědětVymazat