středa 13. října 2010

Kniha Nice

Asi tak 11:35 h.
Dějiště: třída
Událost: matruritní generálka, písmená práce z francouzštiny, vyšší úroveň
Zadání: získali jste studijní pobyt v Nice a píšete dopis vaší hostující rodině

A mě se v paměti opět promítají fotky, vracejí vzpomínky z těch nezapomenutelnejch čtrnácti dnů v srpnu 2010 :
Epilog



 Kapitola první: La famille et l'école

 Dva pohledy z okna a pár obrázků z mého čtrnáctideního "doma". Ten byt byl úžasnej, plnej fotek, nejrůznějších sošek, na záchodě skvělá retro tapeta. Jakmile jsem tam vstoupila, dýchla na mě domácí pohoda a věděla jsem, že mi tam bude dobře:)





 Chantal a Geneviéve, setřenice, skvělé kuchařky, zkrátka šarmantní francouzky. A moje první pomoc co se týče všeho :)
 Spolubydlící z Lucemburska - šestnáctky Léini a Marie-Claire, se kterýma jsem se bavila francouzskoanglicky :)

 Bára, češka, se kterou jsem chodila do třídy a pořádaly jsme spolu nákupní orgie :)
 Kapitola druhá: Le repas
Je obecně známo, že francouzi jídlu věnují maximální pozornost. Dbají na kvalitu surovin a rozhodně se nešidí. A taky si jídlo vychutnávají, povídají si u něj a divoce gestikulují. Za celou dobu jsem si nevšimla, že by někdo něco jen tak rychle zhltnul "na stojáka"(kromě mě :D měla sem fakt hlad :D)
 Paní mi připravovaly skvělé večeře o mnoha chodech(dezerty, sýry....ááách) a snídala jsem jogurt se skvělym křupavým musli a k tomu kafčo se spoustou mlíka(a tak jsem si na něj navykla, že teď už nemám den bez minimálně jednoho kafe...:)
Nicméně bez obědu to nešlo, protože energie tu člověk potřeboval moc(vubec jsem nepoužívala městskou hromadnou dopravu, ale svůj osobní pěškobus, takže každej den kolem deseti kiláků to určitě dalo :))
Nejvíc jsem si oblíbila bageterii Brioche Dorée, které jsme s Tiborem familiárně říkali "Brioška". Nemůžu říct jestli mi víc chutnala bageta s tuňákem nebo kozím sýrem a grilovanou zeleninou, ovocná anebo čokoládová tartaletka, protože všechno bylo božský.
 Docela často jsme zavítali i do "mekáče", kde měli mnohem větší výběr než u nás a cela byla naprosto srovnatelná. A hlavně tam bylo wifi, takže jsem mohla facebookovat a mailovat a projíždět blogy.

 No ale nebojte, jako správný gurmet jsem byla i v restauraci v krásné čtvrti Vieille Ville.
 Dala si salát s kozím sýrem a medovou zálivkou (ale byly v něm nějaký škvarky, asi to bylo v jídelním lístku napsané, ale francouzsky, takže smůla:-/)
 Ale chutnalo mi... určitě i díky argentinské kapele hrající With or without you
 Degustace vína na pláži
 Degustace kozího sýra na pláži :D
 Mušle s hranolkami, typické "levné" jídlo v Nice. A je to delikatesa!!!
 A velká atrakce. "Zmrzlinárna" Fenocchio nabízející přes osmdesát druhů zmrzliny včetně pepřové, olivové, rozmarýnové, tomatové a já nevím jaké ještě.... Myslíte, že jsem ochutnala nějakou ze slaných? Nene, vždycky zvítězila sladká jako třeba fíková, makadamová, kakaová, nutelová ....
 a svačinky :)
 S Tiborem, mám spolužákem, který vyhrál pobyt v Nice spolu se mnou, jsem trávila nejvíc času. A nejvíc jsem si to užila (jak vidíte :D)

Ne, dvě kapitoly to fakt nebudou....jenom nemám chuť soutěžit o nejdelší článek na celém blogspotovém světě :) Takže zase příště, ať nebolí vás "hlova"(a oči)

15 komentářů:

  1. wow, naprosto perfektni, to musel byt perfektne straveny cas!!! Miluji francii!!

    OdpovědětVymazat
  2. páni, zorinko! to je naprosto úžasné! díky Ti za článek! kami

    OdpovědětVymazat
  3. ach do Nice se chci už strašně dlouho podívat,užasné fotky a předpokládám teda že zadání maturitní generályk ti nedelalo problém;))

    OdpovědětVymazat
  4. úúžasný článok! mohla by si písať do nejakého časáku :))
    to si sa mala teda určite skvele.. vyzerá to tam vraiment magnifique! :)
    teším sa na ďaľšie kapitoly :)

    OdpovědětVymazat
  5. skvele!! chystam sa na nieco podobne...v nedelu odchadzam do francuzska..do armentieres =) ..ty studujes na fr. skole vlasnte? lebo ja chodim na bilingvalne..a mame to v ramci skoly..sice iba na tyzden..no robime rozne projektny a potom na jar pridu zase nasi frantici k nam =)...mimochodom skvele fotky..naozaj vidno ze si si to uzila...milujem francuzsko a vsetko s tym spojene =)

    OdpovědětVymazat
  6. Pekný príspevok, osobitne chválim kabátik na druhej fotke :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tiše závidím Zori a mám radost i za tebe, určitě sis to užila:-) lili

    OdpovědětVymazat
  8. ach jo, vážně se musím naučit francouzsky....určitě sis to tam moc užila)

    OdpovědětVymazat
  9. nutelova zmrzlina??? neee od ted nebudu myslet na nic jineho :D

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný fotky, vypadá to tam opravdu úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto dokonalé fotografie, musel to být pěkný čas ve Francii :)

    OdpovědětVymazat
  12. taky bych se chtěla podívat někam do Francie ;) vypadá to tam moc hezky ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvěle napsaný článek, úžasné fotky. Jak vidím, musela sis to fakt užít!! (a ty jídla... ňam ňam.. Hlavně ty zmrzlinky a pak mušle)

    OdpovědětVymazat
  14. Teď jsem si úplně rozvzpomněla na svůj dvoutýdenní pobyt v Nice předminulé léto. Stejně jako ty jsem navštěvovala školu AzurLingua, obědvala v Brioche Dorée a každý den ušla minimálně 10km. Bylo to úžasné!

    OdpovědětVymazat
  15. ahoj, dnes vysel tvuj clanek > tady > http://www.rave.cz/fashion/

    Julia

    OdpovědětVymazat