sobota 15. května 2010

Interview

 Vašich celkem 28 otázek. Mých 28 tváří a 28 odpovědí.

 Věřím, že s odpověďmi budete spokojené a pokud vás k nim ještě něco napadne, klidně můžeme rozjet debatu. To mě totiž baví - mlít pantem v tomto případě spíš mlít písmenka ...


1. Vážně skvěle vaříš. :) v kolika jsi začala takto vařit?:) a ještě by mě zajímalo..:) kolik pěnez tak cca dáš např. za tričko?:)
Děkuji moc. Začala jsem vařit asi tak v 15 - 16 letech. Začínalo to nenápadnými pokusy a skončilo to takhle - vaření je pro mě skvělým způsobem odreagování a vlastně i umění.


2. A ještě by mě zajímalo..:) kolik pěnez tak cca dáš např. za tričko?:)A druhá otázka. V tomhle jsem trochu blázen, když by se mi fakt líbilo a měla bych ty peníze v peněžence, tak klidně i 2000...neznamená to ale, že bych si taková trička kupovala denně:)




3. Nejoblíbenější kniha?
On rostl se mnou a já s ním, přijde mi, že ho znám jako nejlepšího přítele. Harry Potter.





4. Nejoblíbenější autor/ka?
William Shakespeare je takový můj top. Ale nesmím zapomenout ani na J.K.Rowling, Annu Gavaldu a Mary Stewart.







5. Co ti vždycky zvedne náladu?
Rozhodně Friends, nový, skvěle padnoucí kus oblečení, nějaká dobrota.


6. Oblíbené město v ČR?
Praha a Telč.







7. Oblíbené město ve světě (krom Paříže, to víme ;))?
Ale je to tak, musím to říct-Paříž. Pak se mi moc líbilo v Dijonu, Salzburku a Barceloně.


8. Který známý příběh bys chtěla prožít?
Prázdniny v Římě. A taky ten o Popelce :-)




9. Co bys nepřála ani svému nejhoršímu nepříteli?
Svému nejhoršímu nepříteli bych přála všechny špatnosti, které si jen umí představit, protože on by mi je jistě přál také.




10. Čeho se nejvíc bojíš?
Války a nemocí.




11. Jsi pověrčivá?
Hmm...asi podle nálady. Spíš všechny špatné pověry obracím. Třeba moje maminka se narodila v pátek třináctého a je tím nejlepším, co mě potkalo, takže tohle datum mi určitě nenosí smůlu...


12. Koho bys volila v letošních volbách?
To bych taky ráda věděla. Hlavně myslím, že bychom měli jít volit a nenechat to náhodě, protože bychom mohli být (opět) nepříjemně překvapeni. Kdo ale ví, že právě ta strana, kterou zvolí svoje závazky dodrží....Pročítala jsem si časopis nové politické strany Věci Veřejné. Je to takový nový vítr v naší shnilé politice. Dám jim šanci.


13. Jak dlouho trval Tvůj nejdelší vztah s klukem?
Paradoxně má láska prvního stupně vydržela celou čtvrtou a pátou třídu :) Ale vážný vztah jen 4 měsíce...


14. Jaký typ kluků se Ti líbí a co by ten Tvůj "princ" musel mít za vlastnosti?
Líbí se mi absolutně rozdílné typy, tmavovlasí divoši, blonďatí hodní chlapci i pohodoví černoušci = prostě ten dotyčný musí mít pro mě lákavé charizma. A vlastnosti? Měl by si se mnou mít pořád co říct a být na mě hodný.

 
15. Jak to děláš, že jsi pořád tak hubená? :)

Koukni sem, asi to budou geny. Je pravdou, že odmala doma nevaříme nějaké extra kalorické bomby a jíme častěji v menších porcích, které ale neznamenají jogurt k snídani. Třeba polévka před hlavním jídlem je téměř každodenní nutností a po večeři si vždycky musím dát kousek čokolády :)


16. Zivotne motto? 
Mieux vaut tard que jamais.(Lépe pozdě než nikdy.)


17. Ciele do zivota? 
Vystudovat vysokou školu, najít si práci, která mě bude bavit, najít manžela a mít dítě. A nejraději ve Francii.


18. Tajny sen? 
Omlouvám se, ale pak už by nebyl tajný:)


19. Koho by si si zobrala so sebou na opusteny ostrov?
Maminku a toho, koho ještě stále hledám(nebo on hledá mě).


20. Co nenavidis na ludoch najviac a naopak co mas najradsej na nich?
Nesnáším přetvářku a nejradši mám upřímnou lásku(všech typů) a empatii.




21. Co studuješ?
Studuji předposlední ročník osmiletého gymnázia.

 
22. Kam chceš jít na VŠ?

Úplně nejvíc bych si přála dostat se na tlumočnictví a překladatelství z francouzštiny, ale samozřejmě tipů mám víc: žurnalistika, informační studia a knihovnictví, kulturologie...


23. Jaké je tvoje nejpravděpodobnější a jaké vysněné povolání? 

Začnu vysněným. Vždycky jsem si chtěla zkusit zahrát si ve filmu nebo v divadle - zkrátka být herečkou. Bláhový dětský sen, který se stále schovává někde v koutku mojí duše...A pak stylistka.
Reálnější vysněné povolání je to, ke kterému směřuji. Překládat z francouzštiny v oboru, který by mi byl blízký (krásná literatura, módní , lifestylové magazíny..)
Nechci být pesimista a říkat si, že ze mě "stejně jednou bude učitelka". Takže ač mi to překladatelství zatím připadá také snové, snažím se každým coulem za tím svým snem jít.





24. Jak dlouho se už učíš francouzsky a jak často?
Páni, to jsem zaskočená...počkat...jeden kroužek, druhý kroužek, pak ve škole....7 let! První tři roky jsem měla jednou týdně kroužek a pouze občas jsem měla záchvaty, že jsem naučila pár slovíček a časování základních sloves. Ale myslím si, že mi to vytvořilo pevný základ, na kterém jsem pak ve škole mohla stavět. No momentálně se tedy také neučím pravidelně, ale mám francouzštinu 4 hodiny týdně. Doma se jí nijak pravidelně neučím, ale poslouchám francouzské písničky a občas si přečtu nějaký ten článek.




25. Mně by zajímalo, jestli se vídáš s otcem a jaký máte vztah?
Už 14 let se s ním nevídám, tudíž nevím, jestli se o nějakém vztahu dá mluvit...




26. Pak jak hodnotíš bydlení s babičkou a maminkou? My sousedíme s dědečkem a já si nestěžuji, ale vím, že někteří lidi hodnoti multigenerační bydlení negativně...

Myslím, že sousedství a život v jednom bytě se ještě malinko liší. Když jsem byla malá, jistě to byl spíš plus, protože se o mě babička starala. Ale dneska je to spíš mínus. Myslím si, že kdybych babičku pouze navštěvovala, byl by náš vztah lepší. Neříkám, že je náš vztah špatný, ale určitě by ubylo zbytečných a malicherných hádek.
A bydlení s mamčou je to nejlepší - ona je moje autorita, ale zároveň nejlepší kamarádka, která dá na můj názor a nechává mě svobodně se rozhodnout.





27. Chodíš cvičit, nebo si udržuješ postavu jen správnou stravou?

Cvičím akorát o tělocviku a ještě to flákám :) Já jsem tak líná, že mě to až štve. A navíc se mi asi nevyplavují endorfiny, když se sedřu do úmoru :-)



28. A zda existuje někdo, koho opravdu nemusíš(připadáš mi jako milý a ochotný človíček, co se snese s každým) a jak se tvoje nechuť k osobě projevuje :) ?

Děkuji moc za tento názor. Příroda mi nadělila do vínku, že nechci s nikým bojovat, myslím, že jsem férová a očekávám to od ostatních. Ale samozřejmě pár lidí, které opravdu nemusím, by se našlo...A jak se to projevuje? Mám tendenci je kritizovat, ale v podstatě je ignoruji.



...

10 komentářů:

  1. Tak tenhle článek se mi moc líbí! A napadlo mě k tomu pár věcí, tak to hnedka vyklopim. Za prvé o generačních vztazích jsem teď četla moc zajímavou knížku. Je od socioložky Jřiny Šiklové a jmenuje se Deník staré paní. Zhltla jsem ji na jeden zátah a velmi mi rozšířila obzory, tož třeba by se ti taky líbila :).
    A ještě mi to nedá - koukalas na ty VV třeba na internetu na nějaký debaty a tak? Já se trochu bojím, že sice zněj zajímavě, ale že je to z velký části populismus a navíc pan John po přiznání 7 let zatajované nemanželské dcery taky myslím docela ztratil kredit. Ale je to samozřejmě na tobě a rozhodně ti nechci nic podsouvat :).
    A - Harry je nejlepší! Taky jsem s ním vyrůstala a ty knížky jsou prostě skvělý :). Ale myslím v 5. díle jsem myslela, že ho zabiju, jak byl protivnej xD.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek :-) skvěle mi tě to přiblížilo.:-) a tiše ti zavidím ty geny po mamince.:D

    OdpovědětVymazat
  3. Budu držet palce až budeš dělat prijímačky. Jak říkal můj bývalý: Jak jsem to měl zvládnout? I když německy mluvím plynně už 8 let, proti mě stáli rodilí mluvčí...Nad ruhou stranu, překládat můžeš i bez toho, abys na to měla vysokou školu.
    (btw. nechceš si kupovat Fr. Vogue a překládat nám tady články?)

    OdpovědětVymazat
  4. moc hezký a upřímný hlavně:)

    OdpovědětVymazat
  5. S francouzským překladatelstvím mám jisté zkušenosti, takže přeju hodně zdaru:)
    Moc pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
  6. Druhým rokem studuju Vysokou školu ekonomickou, fakulta informatiky a statistiky, obor demografie. Není to sice moc kreativní, ale já proti matematice vůbec nic nemám. Pokud pracuju, pracuju jako stylistka. Zatím to nedělám moc dlouho takže to je spíše časově (a místy finančně) náročný koníček s perspektivou do budoucna.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj...promiň,že tě otravuju...ale vím,že umíš dobře francouzsky...tak bych se chtěla zeptat co znamená tohle JE VOUS L´AVAIS BIEN DIT!BONNE SE MAINE!
    Předem mnohokrát děkuju Mika

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní: u té první věty bych potřebovala kontext, ale mohlo by to být: Právě jsem vám to řekl! (ale spojení bien dit! znamená výborně) no a ta druhá věta není bien semaine??? to by pak znamenalo pěkný týden.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc povedený článek a taky jsem se dozvěděla spoustu zajímavých věcí o tvé osobě:)

    OdpovědětVymazat