středa 19. května 2010

Co tě nezabije...

Jediná smysluplná věc v tomhle počasí (a navíc v květnu) je dát si něco na nervy, to znamená na zub :)

V posledních dnech se neděje nic převratného. Přišly volební lístky a já se snažím pilně sbírat informace o programech politických stran, abych s čistým svědomím mohla říct, proč a nač jsem volila právě tu stranu. Vím o svém prohlášení, že budu volit VV. Po několika zjištěních jsem se rozhodla, že ještě popřemýšlím nad jinou stranou. Abych byla přesná - Stranou Zelených.. Líbí se mi jejich snaha o to, abychom měli v České republice ekologičtější a tudíž pro život zdravější podmínky. Vždyť každý třetí trpí nejrůznějšími alergiemi... ani já nejsem výjimkou:



Myslela jsem, že mému atopickému ekzému odzvonilo. Hluboce jsem se mýlila. Nikdy mu neodzvoní. Tato kožní nemoc mě nejšpíš bude provázet celý život. V podobě občasných záchvatů neskutečného svědění celého těla a v důsledku poškrábání i červené těžko zhojitelné vyrážky...
Tuto nesnesitelnou fázi právě prožívám. V pondělí mi dermatoložka předepsala masti, koupele a hlavně pro mě nový přípravek - prášky zmíňující pocit svědění. To by bylo samo o sobě skvělé, ale jejich nežádoucím (a častým) účinkem je ospalost a malátnost. To jsem včera pocítila na vlastní kůži. A řeknu vám, je to strašné. Navíc jsem z toho celá rozmrzelá, protože svědění ustoupilo jen z části.

Paní doktorka navíc předeslala, že hlavním podílem na tom mém ekzému má stres, takže prý mám být v klidu. Jenže to, že se mi chce spát, když bych měla dělat spoustu věcí do školy, mi právě moc pohody nepřidává...

Máte zkušenosti s "tou mrchou" atopickým ekzémem? Nějaké zaručené rady či výrobky, které vám pomáhají překonat jeho příznaky?

To jsem se zase dostala úplně jinam než jsem chtěla. Zpátky k volbám. Tento rok volím poprvé, proto je asi tak prožívám. Uvidíme, jak na "provařené téma" budu pohlížet za rok, za dva, za deset....
Každopádně doporučuji Volebního rádce na stránkách zpravy.idnes.cz (pro stejně nerozhodné jako jsem já :)


Mějte se krásně a neškrabejte se! Já to taky zkusím :)
vaše Zoris (ještě stále s nadějí lepších zítřků)

PS: Založila jsem formspring (v pravém sloupci), takže se můžete ptát nepřetržitě na všechno, co vás napadne

8 komentářů:

  1. Atopický ekzém ti zhoršují určitá jídla, ne? Moje sesta ho měla asi 7 let, pokaždé když snědla nějaké Éčka, čokoládu nebo něco kyselého. Já i když nemám oficiálně žádnou alergii ani nic, stačí trocha vinného octa a nemůžu dýchat, stačí minuta v jedné místnosti s morčetem a nevidím na krok. Třeba, když vypozoruješ co ti to zhoršuje, pomůžeš si :-) (i když ti doktoři budou říkat něco jiného)
    Co se voleb týče...jdu volit v podstatě podruhé a letos je to prostě těžké. Zelení mi vyšli v testu idnes, ale přijdou mi prostě nějací divní.

    OdpovědětVymazat
  2. Ňáám, jinak počasí opravdu hrůza:-/ přišla jsem domů promoklá a zmrzlá:/
    Mám s tou mrchou zkušenosti, jsme astmatik a ještě k tomu mám ten ekzem, hlavně v zimě...no já mám mastičky na předpis...

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, to děláš dobře, že vybíráš stranu poctivě:) Taky to tak dělám a mimochodem jsem se rozhodla pro Zelený, líbí se mi, že nepřekdládají beztak nesplnitelné sliby o zvýšení platů či snížení daní a Liška působí seriózně.
    P.S.: Vlnky moc sluší!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Zorko.:)
    1) Hmmmm, zákusek..(představte si mě jako Homera:D)
    2) Hmmmmmmmm, vlnky...sluší a jak!!!
    3) Počasí mi leze krkem, ale nedá se nic dělat. Hlavně se modlím za lidi v záplavových oblastech ( a že u nás na jihu Moravy je jich dost!)
    4) Hele, v zimě se mi udělal nehezký ekzém na rukou(mé zjištění: nesmím jíst ořechy!!!). Zašla jsem do lékárny a koupila si od La Roche Posay velkou "pixlu" tělového mléka, ruce s tím natírala a ono to zabralo.A slyšela jsem, že dobře funguje konopná mast;)

    OdpovědětVymazat
  5. Ten rádce je fakt dobrej, potvrdil mi, proč chci volit toho koho chci volit :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nejspíš TOP 09, pak mi vyšla SZ. :)

    OdpovědětVymazat
  7. krásko,s ekzémem mám přímo bohate zkušenosti, trpím jím od miminkovských dvou měsíců, mám za sebou proškrábané noci i dny, až do krve. předepsané mastičky to jen potlačí, ale nikdy to nezničí.je to děs, psychicky to ničí. po přečtení jednoho článku jsem se asi před dvouma měsícema vydala směr solárium a opravdu do pomohlo, už dva měsíce nemám na těle jediný pupínek. sice to není nejlevnější záležitost, ale opravdu to pomohlo a jako bonus-krásné opálení:) zkus to, mě to opravdu pomohlo a mám klid(musím zaklepat:))

    OdpovědětVymazat
  8. Jestli tě kouše úpa všechno, tak máš asi blechy.

    OdpovědětVymazat