úterý 9. února 2010

Dvouapůlhodinové zážitky v křesle :)))

Přišel čas vytáhnout ta jiná témata(než jsou módní trendy). A pro dnešek jsem si vybrala dva filmy, které jsem shlédla včera a dneska. Oba jsou celkem nové, oba jsou velkofilmy, oba sklidily velký úspěch, oba jsou od úspěšných a oceňovaných režisérů, v obou je poměrně dost násilí, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že je spojuje tolik atributů:



Hanební pancharti a Avatar
Začnu druhým výše jmenovaným. Většina lidí v mém okolí ho viděla a mluvila o něm. Nemám moc ráda filmy odehrávající se v budoucnosti, machrující s předváděním co největších a nejničivějších zbraní. Nerada se vůbec zabývám myšlenkou, že by tohle v budoucnosti mohlo nastat, protože holým faktem je, že by to většina z nás nepřežila. A to se mi nelíbí. Nicméně další fakt je, že hlavní hrdina byl sexy i ve své modré podobě, tudíž se na to dobře koukalo. A jeho "modrá milá" byla také roztomilá. Máme tu z toho ukrytou love story s happyendem - chválihodný počin, že se tvůrci nesnažili zvýšit serióznost snímku tím, že by nechali jednoho z nich zahynout.
Protože tomuto žánru nijak neholduji, napadá mě pouze jeden film, který bych do téhle kategorie zařadila a který se mi líbil - Ostrov( malinko připomínající román Jevgenije Zajmjatina My) s Ewanem McGregorem a Scarlett Johansson. Budoucnost a lovestory, a zrovna tuto sobotu na Primě :)

A to nejlepší přichází na konec(resp. jako druhé). Mám ráda filmy Quentina Tarantina(zejména jeden z jeho méně známých filmů - Jackie Brown - příběh černošky, která se zaplete do obchodu s drogami). A v Panchartech se mu podle mě podařilo vytvořit rovnováhu mezi jeho pověstnými schválněumělěvypadajícími krvavými scénami(které převažovaly v Kill Bill) a sarkasticky humornými. Nechyběla skvělá hudba, švih a spád. Brad Pitt tu není za hezouna a dává to na výbornou. Nejvíce mě ale uchvátila mladá francouzská herečka Mélanie Laurent. V roli mstící se židovské dívky nepostrádala eleganci a šarm(a styl - široké kalhoty, barety a červená róba - áááách).

Kdybych se tedy měla rozhodnout mezi těmito dvěma filmy, určitě bych dala přednost Panchartům(to jsem zapomněla! Taky se tam mluvilo celkem dost francouzsky! Stejně tak teda německy, francouzsky a pár slov v italštině, ale za tu francouzštinu prostě plus dát musim)

9 komentářů:

  1. Nechci rýpat, ale jsou to Hanebný parchanti. Zrovna dneska na kolejích jsme to začli sledovat, takže viděla jsem jen začátek a zatím se mi to líbí. Tarantina můžu. Jinak Avatar mě nazaujal a ani jsem na něm nebyla v kině a Ostrov se mi líbí, ale to asi kvůli obsazení herců.

    OdpovědětVymazat
  2. An: já se nechci hádat :) fakt ne :) ale jsou to pancharti, kouskni na csfd.cz - schválně byl použitej tenhle zastaralej výraz...

    OdpovědětVymazat
  3. Ha, Pancharti, ty bych taky moc ráda viděla! A ještě víc, když na ně pořád slýchám je nty nejlepší komentáře. Avatar jsem taky viděla a přes počáteční nadšení jsem jaksi...ochladla. Bylo to moc pěkné, ale nemělo to takovou tu přidanou hodnotu, která by mě nutila o tm pořád přemýšlet a opakovaně na to koukat :).
    A Ostrov jsem taky kdysi viděla a líbil se mi - koneckonců co s Evanem McGragorem ne :-P).

    OdpovědětVymazat
  4. Ani jsem nevěděla, že Ostrov má jakousi podobnost s My, které jsem četla. Mě teda poutače na právě zmiňovaný osrov moc nezaujaly.

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní: Já tam docela podobnost vidím, možná takovou povrchní, ale trochu jo :-) Samozřejmě, že to jen subjektivní. A Ostrov je taková americká slátaninka(ale s dobrými herci:-) pro odreagování..

    OdpovědětVymazat
  6. Já si to nečetla, jen mi to utkvělo v paměti, když jsem si onehda prohlížela nabídku filmů v kině :) Jinak hádat jsem se rozhodně nechtěla :)

    OdpovědětVymazat
  7. Douč se češtinu...:)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak na Avataru jsem byla v kine a uprimne me to nejak nechytlo. Samozrejme grafika a efekty byly dechberouci. Moje hlava mi nebere, jak to vsechno dokazi vytvorit.. :D Ale podruhe bych se na to rozhodne nedivala. :) A druhy film jsem stale nevidela, nemam moc rada filmy s takovou tematikou. A vzhledem k mym smutnym zimnim naladam.. :) Ale urcite se na nej v budoucnu podivam, uz jen kvuli tomu, jka si to vsichni vychvalujou. :)

    Mej se moc moc krasne, tesim se na dalsi clanek. B. :-*

    OdpovědětVymazat
  9. ještě k těm "panchartům/parchantům" - zoris má pravdu. ne jen na csfd.cz to jsou pancharti - v angličtině je také použito basterds a ne "klasické" bastards ... tento výraz byl použit právě kvůli anglickému názvu.

    OdpovědětVymazat