pátek 5. února 2010

Du café, du thé ou d'une autre boisson?

Možná, že jedním (ale opravdu nepatrným) důvodem, proč jsem změnila blogovou adresu bylo i to, že moje
přezdívka Čajová dáma mi už nějaký čas začala připadat poněkud zkreslená. Zachutnal mi totiž lahodný mok zvaný káva a kolínské Mefisto, pražské(jednou i brněnské) Kávové nebe a (pouze pražské) Ebel Coffee mi přirostly k srdci tak, že v prvně jmenovaném jsem byla pečená vařená i vícekrát týdně. V Mefistu jsem měla i narozeninovou oslavu, která se nemohla obejít bez lattéčka (s perníkovou příchutí:))

Na čaj jsem ale nezanevřela ani v nejmenším. Mým ranním životabučem je stále šálek zeleného čaje plného antioxidantů. Mým dopoledním společníkem v zelenkavé termosce je ovocný čaj. Mou odpolední chvilkou relaxace je Roiboos. Mým večerním uspávadlem heřmánek. Amen :)

Kromě těchto dvou tradičních pitiv jsem si zamilovala nápoj zvaný CHAI, který mi momentálně chutná úplně nejvíc. Nejenže ho připravují v Coffee Heaven s espressem a mlékem (pod názvem Orca, Elephant, Tiger nebo Turtle latté), já jsem si Power CHAI přivezla z vánočních trhů v Norimberku(dóza je napravo uprostřed prvního obrázku). Jde o směs práškového černého a zeleného čaje, koření jako je skořice, hřebíček, kardamom a třtinového sirupu. Stačí přidat horkou vodu nebo mléko, polknout doušek a máte v "bříšku jako v pokojíčku". CHAI jde připravit i ledový(obdobně jako ledovou kávu, ale nezkoušela jsem to). A asi už to nezkusím, protože v mojí dózce je asi na jeden nápoj a na amerických internetových stránkách nedovážejí zboží do Evropy, ale jen do Ameriky(bééé).

Místo mléka, které často doplňuje kávu, CHAI anebo špaldové kafe(které si občas dělám) jsem si navykla a zamilovala používat instatní sušená mléka - nejvíc mě nadchlo kokos milk a soja vanilka milk(od firmy ASP) = 3 lžičky CHAIe a 3 lžičky tohoto "mléka" jsou mým receptem na zaručené zahřátí celého zimou zkřehlého těla :)

Kvůli nekončící zimě jsem málem zapomněla na studený píťa, který mám ráda. Základem je samozřejmě voda - já nejradši jemně perlivou Toma Natura(dělám reklamu, co?:)
Zelený ledový čaj Nestea, pomerančový džus, nápoj zvaný Smoothie (ovocná dřeň rozmixovaná s ledem), borůvkový milk shake a Mojito!

A jako poslední třešinku na dortu nesmím zapomenout na víno - téměř vždy francouzskou libůstku. Bohužel však musím přiznat, že úplně nejvíc mi chutná řecké víno Retsina.

Jo a taky ráda sbírám hrnečky a skleničky.A ráda(a hodně) je střídám(jako oblečení:)

A jakým pitím zapíjíte žízeň, únavu, žal nebo radost vy?

4 komentáře:

  1. sušený mlíko je strašně dobrý:)

    hrnečků mám taky strašně moc, ale stejně si většinou dělám čaj do toho mýho obřího vlastnoručně malovanýho, protože je prostě velikej:D

    OdpovědětVymazat
  2. ten hrncek co mas vpravo dole mam taky :))

    OdpovědětVymazat
  3. ja zboznujem caje aj kavy(ale nie velmi silne,,len take capucinka,latte a tak)
    a z cajov hlavne roibos a tiez cierny caj s karamelom...

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám hrnečků málo, chci jich víc! xD Ale stejně jako mnoho dalších věcí, i hezké hrnečky jsou v naší vsi nedostatkové zboží. A nejlepší pitivo je du thé ve všech svých podobách (tedy pro mě :)). Kafe mi moc nechutná, ale oblíbila jsem si lattéčko a něco, co prodávají u nás v kavárně pod názvem Café Chestnut. A pak samozřejmě mojito, v létě si ho pro osvěžení dělám každou chvíli. A když mám chuť se rozmazlit, tak PiňaColádou :).

    OdpovědětVymazat