neděle 17. ledna 2010

Lososová je in

Jedna z mých oblíbených činností je vaření, kterému bych dala přízvisko "kreativní". Nebaví mě dělat typické české recepty a postupvat podle přesně daného receptu. Ráda se nechám inspirovat zajímavým a netradičním receptem se kterým pak improvizuju podle momentálních chutí a dostupných surovin.

Ačkoliv jsem asi před dvěma lety upekla borůvkové muffiny a borůvkový koláč a obojí sklidilo úspěch, víc mě baví minutky - rychlovky, které nezaberou víc než půl hodinky.

A protože mamka v pátek přinesla čerstvého lososa, rozhodly jsme se využít našich minikuchařek(je to taková sada s názvem Malá kuchařka pro velké gurmány, jejíž jednotlivé díly nesou názvy jako Myš v polévce, Kuchařka pro matky na pokraji zhroucení etc.) a ochutnat zase něco nového.

Třeba někdo z vás nutně potřebuje recept na lososa:)

Včera to byl losos v alobalu s pomerančovou omáčkou:
Oloupala a omyla jsem jeden pórek a dala jsem ho do hrnce s vodou vařit asi pět minut. Mezitím jsem ostrouhala kúru z jednoho(pořádně omytého pomeranče) a pak z něj vymačkala šťávu, do který jsem přidala 4 polévkový lžíce olivovýho oleje a 1 polévkovou lžíci balsamica - omáčka jest hotova. Pak jsem vyndala pórek a nakrájela na tenká kolečka. Připravila jsem si dva kusy alobalu, na něj rozdělila nakrájenej pórek, na pórek lososa, toho jsem opepřila, osolila a posypala pomerančovou kůrou nasekanou na tenký proužky a přelila půlkou omáčky. Balíčky jsem pevně uzavřela, položila na plech a pekla 10 minut na 240 stupňů. Jako přílohu bych vám doporučila bulgur, kuskus, brambory etc. etc. etc.



A dneska:
Losos pečený z jedné strany s dresingem, který měl být pomerančový, ale já měla chuť na med a hořčici - tudíž byl medovohořčičný.
Takže jsem smíchala polévkovou lžíci olivovýho oleje, polévkovou lžíci balsamica, špetku soli, půl lžičky medu a  lžičku rybízový hořčice z Dijonu(samozřejmě můžete tu, co máte doma:), vidličkou vyšlehala a bylo to.
Pak jsem na pánvičce rozpálila polévkovou lžíci oleje(olivovýho, jiný ani nepoužíváme), položila dva kousky lososa, pekla asi 8 minut(po 2 minutách jsem ale zmírnila oheň).
Jako příloha mě napadly rýžový nudle, který jsem po scezení ještě krátce opekla na pánvičce, kde se pekl losos a okořenila je kořením na ryby(stačila by asi i sůl a pepř).
A na talíři jsem si lososa posypala pažitkou a polila medovo-hořčičným dresingem.



1 komentář:

  1. no jo, Zorinka naše kuchařinka:)
    závidím ti to, já pokud chci něco vařit tak musím mít po ruce přesný návod co a jak, jsem na tohle hrozný lempl:D
    přesně jak prohlásila Carrie. až já budu mít svou vlastní kuchyň, budu v ní mít svetry:D

    OdpovědětVymazat