pátek 22. ledna 2010

Le pays de mon coeur. La France, biensûr.

Jak už jste si asi všichni přečetli a všimli, mou velkou láskou je Francie a vše, co s ní souvisí. Byla jsem tam třikát - pokaždé na pětidenním poznávacím zájezdu. Říká se tomu sice poznávací zájezd, nazvala bych to spíše Reklama na Francii. Všechno je v hrozném letu a spěchu, což si člověk, který si všechno rád vychutná(comme moi), těžko užije. Ale stejně jsem nesmírně šťastná, že jsem tu "reklamu" mohla absolvovat.
Můj dlouholetý kamarád(a v rozmezí třetí až páté třídy i manžel:) teď třetím rokem studuje ve Francii. Každý měsíc si voláme a on mi vypráví, co se tam děje. O semináři z francouzštiny poměrně podrobně probíráme život francouzů, takže si tvrdím říct, že už o nich vím ledacos.

A mým snem je studovat překladatelství a tlumočnictví z francouzštiny na Karlově univerzitě. A od této školy už je to malý krůček získat stipendium někde ve Francii a konečně si vyzkoušet ten sladký "la vie francaise".
U nás ve městě existuje organizace, která každoročně pořádá soutěž o 14denní studijní pobyt ve Francii. Jde o to přijít tam, napsat test resp. napsat test nejlíp ze všech. Což hodlám určitě zkusit. A jelikož tam chodí téměř jenom lidi z gymplu( a mezi nimi i já, navíc už skoro nejstarší), doufám a věřím, že se mi to v březnu povede(no a když ne, ještě mám příští rok)...

Eiffelovka, noční Paříž, Moulin Rouge, Montmartre, Channonceau, Chammonix, Dijon, francouzský Disneyland - všechny místa ve mě zanechala spoustu krásných vzpomínek a obdivu k téhle zemi. Já se tam v minulým životě musela narodit!

Všimněte si na fotkách mých vlasů. Nezdá se vám, že je mám nazrzlé?(doufám, že to není jenom můj přelud způsobený neustálým přemýšlením o změně barvy:) V té době jsem od kadeřnice dostala vzorek šampónu pro zrzky a přijde mi, že dodaly mým vlasům o dost jinou barvu než mám teď.

8 komentářů:

  1. děkuju, určitě to vyjde, věřím tomu:)

    mimochodem ano, trošku mi to přijde. ách Zori ty jsi tou zrzavou uplně posedlá!:D
    mimochodem Francie je užasná!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak drzim palce:) Mam rada ambiciozni lidi, co se neboji riskovat, takze jen do toho:)

    OdpovědětVymazat
  3. jaaaj pariz:)ja som tam bola tiez a bol to nezabudnutelny zazitok!
    ty si krasna pri tej eiffelovke..

    no na rovinu..mne sa nezdaju nazrzle..

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, můžu se zeptat, jak si přišla na to překladatelství a tlumočnictví na UK? Já sem projížděla jejich stránky, ale nenašla sem to ani ve fakultách ani v oborech.. Předem dík za radu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, dovol mi napsat par vet.. Jsem zbloudila ctenarka a Tvuj clanek me malem rozbrecel, v dobrem slova smyslu samozrejme.. Prislo mi, jako kdybych to napsala pred par lety ja...akorat ne s laskou k zemi Francii, ale k Italii :) Doufam, ze se Tve sny a prani jednou stanou skutecnosti a Ty si ten zivot po francouzku opravdu vyzkousis! Stejne tak, jako ja mas velkou nadeji... Me se moje sny opravdu splnily a nejen, ze jsem studovala v Italii, ale ted uz tady peknych par let ziji, mam italskeho pritele a toto leto se budu vdavat :) Drzim pesti! Jo a jen tak mimochodem, taky mi prijde, ze mas na tech fotkach nazrzle vlasy, slusi Ti to!

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to teda držím pěsti, ten zájezd by určitě stál za to! :) Já jsem taky byla ve Francii (konkrétně v Paříži) na těch "rychlozájezdech" a jako pozvánka je to vážně super, ale taky bych se tam ráda jendou koukla na dýl :).
    A k tej barvě - já mám podobnou a tuhle chtěl náš americkej učitel na konverzace říct sprostej vtip o zrzkách a zeptal se mě, jeslti se považuju za zrzku, že by mě nechtěl nějak urazit xD Ale jo, myslím, že trošku tam ten nádech je a hlavně myslím, že by ti ta barva prostě sedla :).

    OdpovědětVymazat
  7. Jee vidím že sdílíme stejné nadšení. :) Já jsem zatím byla dvakrát v Paříži, jednou v jižní Francii a jsem nadšená. Tahle země mě strašně moc baví, jejich styl, život, elegance, plno vychytávek, které u nás nejsou... teďka jsem si podala přihlášku na jednooborovou fráninu do Ostravy, alors j'éspere que je trouve un poste lá. On verra. ;)

    OdpovědětVymazat
  8. určitě to zvládneš!
    Paříž je nádherná:)

    OdpovědětVymazat