neděle 31. ledna 2010

C'était tellement français

Víčka se klíží, zelený čaj pomáhá na chvilku, kruhy pod očima jsou tak velké a tmavé, že vypadají jako namalované. Co tomuto stavu předcházelo?

Návštěva již zmiňované francouzské restaurace. Musím se opravit, není to palačinkárna, ale restaurace, kde mají typická francouzská jídla. Pro neexperimentující se podává i česká klasika - taková je i má milovaná Anettka(vybrala si kuře s rýží). Já jsem její pravý opak, a navíc dát si něco francouzského je pro mě velká pocta - vyhrálo to kuře s hruškovou omáčkou s bílým vínem. A samozřejmě jako aperitiv Bordeaux Sauvignon. Po počáteční nesmělosti jsem si se dvěma milými sestřičkami(co obsluhují i vaří) popovídala ve francouzštině a měla jsem nesmírnou radost z celé konverzace i z toho, že mi mou čtyřirokyučivšíse francouzštinu pochválily!


Kromě posezení v milém prostředí restaurace L'eau vive(Živá voda) jsme celý den prochodily. Byla jsem ale malinko zklamaná. V Bershce toho moc neměli. V Promodu jsem ale narazila na krásný šatový svetr s nápisem C'est trés doux. Je mi líto, že jsem se v něm ani nevyfotila. Byl o číslo větší, ale vypadal hrozně Rykielovksy, ale cena rykielovská nebyla (byla mnohem lidštější). Ale nějak mě přemohlo mé spořivé a neutrácivé JÁ a já ho tam nechala! (musím se přiznat, že teď toho docela lituju a na přištích nákupech už si něco koupit musím, protože i ty šaty ze Zary mě mučí!)


Další zastávkou byla Ikea. Navštívila jsem jí celkem po dlouhé době a nezklamala. Pořídila jsem si čtyři pořadače, citronovou sůl pro mamku, bezový nápoj. A načerpala spoustu inspirace, kterou ale využiju tak za deset let(když to dobře půjde a budu mít dostatek finance na byt a jeho výbavu:)


Šokem bylo hlášení o devadesátiminutovém zpoždení mého vlaku, díky kterému jsem se rozhodla u Anett přenocovat. Na jedné posteli, bez vlastní deky, bez kartáčku na zuby. Normálně tohle vážně nesnáším, ale odolejte krásnému plyšáčkovi, filmu o Audrey Hepburn(který jsem si spolu s knížkou o Shakespearovi pořídila v Levných knihách), rybičkové manikůře, na kterou je Anett mistr, malinovému čaji v novém šálku, povídání do jedné do noci o všem možným nemožným za příjemné společnosti Studentské pečeti?

Dnešek už tak skvělý nebyl. Nesnáším odjezdy a ode dneška nesnáším, když těsně před vaší zastávkou se super EC porouchá a vy se musíte vracet k zastávce po zasněžených kolejích, do kterých zapadáte, abyste nasedli do náhradního vlaku. Ale mohlo být i hůř, hodinové zpoždění není taková hrůza.

Víčka jsou polozavřená, je čas vyzkoušet kávu...

7 komentářů:

  1. to jídlo vypadá dobře, ale já nemám ráda hrušky, nevím proč:D

    svetřík sis měla koupit.. ovšem také to znám, kolikrát se mi něco líbí a já to tam nechám, pak jsem na sebe naštvaná:D

    jsem ráda že sis to užila:)

    OdpovědětVymazat
  2. moc se mi líbí rybičková manikůra:)

    OdpovědětVymazat
  3. ty sa ucis frj 4 roky??ja tiez,ale nevypotila by som zo seba ani jednu vetu!!(to je tou nasou "uzasnou" ucitelkou..aspon dufam,lebo anglictina mi ide dobre)

    ja by som si v restike dala tiez nieco exotickejsie ako cesku kuchynu..ale tak kazdy sme iny...

    a tie rybicikove nechtiky su zlate!!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jídlo vypadá přímo mňamózně, asi se do té restaurace budu muset taky někdy vypravit :). Jen nevím, jestli ve mě zvítězí mé objevitelské nebo xenofobní já xD Aleminimálně to jídlo, které sis dávala ty vypadá opravdu výborně, takže by to mohlo vyhrát já gurmána-objevitele :).
    A škoda toho šatového svetru, každý hezký kousek se hodí, na druhou stranu - třeba na tebe čeká v jiném obchodě něco ještě lepšího (a ve správné velikosti):).

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem od Gavaldy četla zatím jenom Prostě spolu, protože jsem na tu knížku narazila samozřejmě díky tvému článku :) Ještě maj u nás v knihovně A taková to byla Láska a Kdyby tak na mě někdo čekal, tak se do nich asi brzy taky pustím :). Jinak film moc doporučuju, už jsem ho viděla dvakrát, jednou sama a podruhé s drahým a líbil se dokonce i jemu :). Stahovala jsem ho přes torrenty, protože moc nesleduju televizní programy, takže i kdyby ho náhodou dávali, určitě bych ho propásla :D
    A fotku hodlám dodat, ale ještě jsem žádnou dobře vypadající nevytvořila, tak snad se brzo zadaří :).

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, ve francouzštině? A jak se ti to četlo? Koukám,že se vlastně učíme francouzsky stejně dlouho, tak to by mě zajímalo, jestli za tu dobu je člověk jakš takš schopnej něco přečíst (já jsem se ke francouzský knížce zatím nějak nedostala :). Koukám,že A taková to byla láska bylo taky natočený a to málo hodnocení, který na csfd je vyznívá moc dobře, tak už to taky stahuju na zkouknutí :).

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem je četla předtím v češtině, takže mi to hodně pomáhá vědět trochu děj(pamatovat si tu hlavní dějovou osu) a určitě bys to zvládla :)
    Jinak ten druhej film na csfd vůbec nemůžu najít...

    OdpovědětVymazat